zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Premiéra nových děl Krištofa Kintery

coitus-bizzarus

autor: archiv   

Šestice nových objektů-soch předního českého autora mladé generace Krištofa Kintery je od 19. února do 2. dubna vystavena v GALERII JIŘÍ ŠVESTKA. Výstava s názvem Super Natural Special Real patří nejen k hlavním pilířům letošního výstavního programu této pražské galerie, ale k významným momentům tuzemské výtvarné scény vůbec. Jde totiž o první sólovou Kinterovu výstavu v Praze po čtyřech letech.
O autorově silném postavení na světové výtvarné scéně svědčí také to, že o výstavu projevila zájem i zahraniční odborná média. „Diagnózu chci nechat na divákovi, nicméně je jisté, že vystavené elektro-mechanicko-kinetické objekty, vytvořené ze spotřebních produktů, sugerují pocit znejistění a nervozity,“ shrnuje svou výstavu Krištof Kintera.

S dílem Krištofa Kintery (1973) se často pojí termín subverze. Obměňování, převracení či posouvání funkcí a přisuzování nových významů a náplní předmětům, jež nás tradičně a na první pohled neměně obklopují, bylo zřetelné už z jeho starších prací. Stačí připomenout nadšeně přijaté Mluviče (Talkmen), žvatlající nákupní tašku I´m Sick Of It All nebo tzv. Bramboráky (Potatomen / We´ve got the Power). V nové kolekci Super Natural Special Real se Kintera rozhodl vstoupit na ironicko-podvratný led s ještě větší vervou: se zápalem režiséra inscenuje „vzpouru strojů“ – předměty denní spotřeby mezi sebou vedou tichou válku, nebo naopak si vzájemně vyznávají náklonnost.
Kinterův herecký soubor na výstavě v GALERII JIŘÍ ŠVESTKA tvoří vysavač, vrtačka, prodlužovačka, kokosový ořech, elektrický nůž na maso, replika melounu, běžkařská hůlka nebo spací pytel. Probodnuta hůlkou kvílí počítačová myš, nůž kopuluje s melounem, vrtačka se rozhodla umrtvit vysavač, na konci ležící prodlužovací šňůry přeskakuje nebezpečný elektrický výboj, kokosový ořech se odmítá smířit se statickou rolí a sveřepě buší do podlahy... „Objekty jsem zbavil jejich původní, ryze pragmatické předurčenosti, aby mi posloužily jako nástroj bizarní dekonstrukce všednosti,“ tvrdí Krištof Kintera. A k publiku vysílá otázku: „Jedná se pouze o běžné symptomy celoplanetární schizofrenie, či sledujeme malou soukromou overturu apokalypsy?“

28.2.2005 15:02:44 Josef Meszáros | rubrika - Výstavy

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Články v rubrice - Výstavy

Fotografie Miloše Budíka v Praze

Vila Tugendhat ve fotografii Miloše Budíka

Muzeum města Prahy navazuje na výstavu Muzea města Brna Miloš Budík – Jsem fotograf, a představí hlavním ...celý článek



Časopis 17 - sekce

DIVADLO

Bouře hra Williama Shakespeara

Bouře

Bouře
Ctnost a šlechetnost je víc než msta. Britská filmová adaptace divadelní hry Williama Shakespeara (19 celý článek

další články...

HUDBA

Bratři Karamazovi - Studený dříví

Přebal alba

Bratři Karamazovi, jedinečná kapela, která dokázala podivuhodně skloubit víru, mystiku, bigbít, underground a celý článek

další články...