Divadlo Komedie se stává opět součástí MdP
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekMěstská divadla pražská mění skoro po deseti letech svůj vizuál. Znovupřipojením divadla Komedie se Městská divadla pražská stanou největším jednosouborovým činoherním divadlem v České republice. Divadla ABC, Rokoko i Komedie budou od sezony 2018/2019 výrazně programově profilovaná – jejich odlišení pomůže i nový grafický styl.
S novou uměleckou koncepcí a opětovným připojením divadla Komedie přestala být dosavadní vizuální identita Městských divadel pražských dostačující. „Městská divadla pražská musejí sledovat trendy kulturního marketingu, a dokonce je jako prestižní metropolitní instituce i udávat. Inovace stávající grafické prezentace divadel je proto žádoucí“, vysvětlil důvody změny ředitel Městských divadel pražských Daniel Přibyl.
Městská divadla pražská proto spolu s organizací CZECHDESIGN.CZ, která má s přípravou podobných designerských soutěží několikaleté zkušenosti, vyhlásila v březnu tohoto roku soutěž o nový vizuální styl, který by lépe reflektoval plánované změny v této významné kulturní instituci.
Na základě rešerší bylo v soutěži osloveno šest grafických studií: Bicepsdigital, Breisky, s.r.o., Colmo, Michal Kupilík, Studio zetzetzet a Ondřej Zámiš. Sedmičlenná porota složená z odborníků z oblasti designu, zástupců Městských divadel pražských a také z Magistrátu hlavního města Prahy vybrala jako nejlepší projekt Ondřeje Zámiše (vzniklý ve spolupráci s Romanem Černohousem), mimo jiné autora nového grafického vizuálu města Liberec, výtvarného řešení výstav Retro a Fenomén Masaryk v Národním muzeu a mnoha dalších grafických projektů.
Vítězný návrh založený na novém původním písmu Romana Černohouse podle poroty dostatečně odliší tuto instituci na pražské kulturní scéně. Svým uměřeným výrazem podtrhuje intelektuální a dramaturgický fundament nové umělecké koncepce Městských divadel pražských.
„Dnes žijeme v komunikačně a vizuálně roztříštěné době a my jsme k tomuto trendu nechtěli ještě více přispívat. Proto spíše než logo, vznikl systém, který hravě kombinuje hlavní název instituce s jeho částmi, ty se ovšem netváří jako jednotlivé scény, ale naopak tvoří jeden celek – ‚jedno slovo ',“ uvedl Ondřej Zámiš k vítěznému návrhu a pokračoval: „Nevnímáme komunikaci Městských divadel pražských jako princip hlavní značky a podznaček, ale jako jednu identitu, jeden systém, který je variabilní, proměnlivý, kde všechny jeho části jsou na stejné úrovni, vzájemně se podporují a tvoří celek – Městská divadla pražská. Jednota a jednoduchost, to jsou hlavní hesla, která nás provázela při tvorbě návrhu nové identity Městských divadel pražských.“
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Články v rubrice - Zprávy
Asociace profesionálních divadel oslavila 30. narozeniny
Asociace profesionálních divadel (APD) oslavila narozeniny zintenzivněním své dosavadní činnosti, zejména v so ...celý článek
Časopis 18 - sekce
HUDBA
Zlatá Lýra představí festival jako fenomén doby
Hudební inscenace plná známých hitů a příběhů československých zpěváků a zpěvaček – to je Zlatá Lýra. Ús celý článek
OPERA/ TANEC
Jan Šikl vydává kompilaci scénické hudby
Skladatel, aranžér a multiinstrumentalista Jan Šikl vydává dvě alba, na kterých zkompiloval výběr ze své dosav celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Hudba Pink Floyd a obraz Karla Zemana se propojili
Při příležitosti 50. výročí alba The Dark Side of the Moon se hudba skupiny Pink Floyd stala součástí díla Kar celý článek