zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Kombinovaná realita poprvé v Galerii CIANT

OKO Petri Dish

autor: Z webu   

CIANT - Mezinárodní centrum pro umění a nové technologie připravilo pro svou Galerii unikátní dvojicí výstavních projektů. Pod záhadným názvem CASTANEDIZE!: Dingir 2.0 se skrývá interaktivní instalace slovenského umělce Ivora Diosiho, která využívá moderní prvky kombinované reality. Za druhým projektem pojmenovaným OKO Petri Dish #2007-Vir- stojí mezinárodní skupina umělců a vědců Humane Persistence, která přichází s fascinující simulací biologického vývoje oka ve virtuálním prostředí. Vernisáž obou výstav se uskutečnila 5. září 2007 v 19:00 h v Galerii CIANT.

Ivor Diosi už dlouhá léta patří mezi středoevropskou špičku v oblasti virtuálního 3D artu, uměleckých modifikací počítačových her a augmentované (kombinované reality). Po virtuálním hororu Vert.Ego, herních modifikacích YMCA Tournament a Final Countdown a spolupráci na projektu Lilith, přichází s remakem své průlomové práce na poli kombinované reality - CASTANEDIZE!: Dingir, tentokrát ve verzi 2.0. Diosi v staronové instalaci využívá jak tradičního výtvarného vyjádření v podobě abstraktních skulptur, tak virtuálních bytostí ovládaných lidskými pohyby a hlasem. Za vzniku magického zrcadla pak láká návštěvníky do neurčitého prostoru mezi dvěma realitami.
„Má práce odráží pohyb lidstva směrem k budoucnosti redefinované biotechnologiemi a multiplicitními realitami. Chci zkoumat oblasti vytvářené geneticky modifikovanými životními formami s nově nastolenou topologií virtuálního a reálného,“ komentuje svůj postoj Ivor Diosi.

Virtuální instalace OKO Petri Dish #2007-Vir- v jistém smyslu navazuje na Diosiho Dingir. Jde zde především o podobnou představu o budoucím vývoji, který v sobě dle Humane Persistence zahrnuje vznik technologické či biotechnologické superinteligence. Ta by měla být nadále určující hybnou silou světa. Tento koncept Humane Persistence demonstruje na simulaci genetického pěstování oka ve virtuálních Petriho miskách. Návštěvník tak může pozorovat, že umělá inteligence by teoreticky mohla být schopna naprogramovat si a „vyrobit“ své vlastní biotechnologické smyslové orgány – mnohem dokonalejší, než jsou ty naše současné.
Umělecké uskupení Humane Persistence ve svém manifestu uvádí: „Nejsme přesvědčeni, že lidstvo zde bude donekonečna. Nejedná se o pesimismus. Záleží na tom, jak dobře budeme hrát se svými kartami. Proto chceme ukázat veřejnosti, co můžeme dokázat už dnes a především to, čeho bude možné dosáhnout v budoucnosti.“

10.9.2007 23:09:34 Josef Meszáros | rubrika - Výstavy

Časopis 21 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Výstavy

Nové realismy

Expozice Nové realismy (Foto: Jan Kolský)

Pojmem nové realismy se rozumí širší spektrum dobově aktuálních realistických přístupů zahrnujících oblasti tv ...celý článek



Časopis 21 - sekce

HUDBA

Karel Hašler písničkář, který nezemřel

Písničkář, který nezemřel

Písničkář, který nezemřel
Česko-americký dokument, v němž pátrá Hašlerův syn Thomas v doprovodu spisovatele celý článek

další články...