Pohybový divadelní projekt Očištění
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekNěkdy se otočím a zachytím tvou vůni a nemůžu jít dál, nemůžu jít dál bez toho, abych dala najevo tu odporně silnou bolest, strašnou touhu za tebou. A tyto zmatené úlomky se týkají mojí duše.
Mezinárodní projekt Veroniky Riedlbauchové uvede v premiéře Divadlo Disk 28. dubna 2010 od 19:30 h. Nejbližší reprízy: 29. dubna, 3., 5., 24. května a od 19.30 hodin. Představení vzniká ve spolupráci Akademie múzických umění v Praze, Institut del Teatre v Barceloně a studia DAMÚZA o.s.
Sarah Kane/Veronika Riedlbauchová: OČIŠTĚNÍ/DEPURADOS. Překlad do češtiny Jitka Sloupová; překlad do španělštiny Carla Matteini, režie/dramaturgie/pohybová koncepce Veronika Riedlbauchová; scénografie/kostýmy Ivana Kanhäuserová; videoprojekce Bára Stejskalová; hudba Tomáš Šenkyřík a pohybová spolupráce Lenka Vágnerová a Pavel Mašek. Osoby a obsazení: Graham (Jaume Sangrà Armengol); Tinker (Nicolás Carbajal Cerchi); Rod (Václav Jelínek); Carl (Michal Kern); Robin (Raúl Gimeno Pueyo); Grace (Zuzana Stavná); Žena/mujer (Tereza Tausingerová). Garantem projektu je prof. Josef Krofta.
Česko-španělský pohybový divadelní projekt Očištění/Depurados vznikl spoluprací Divadelní fakulty AMU v Praze a Institut del Teatre v Barceloně. Jedná se o první intenzivní tvůrčí spolupráci mezi katedrami loutkového a alternativního divadla (DAMU) a katedry pohybového herectví (Institut del Teatro), iniciovanou režisérkou Veronikou Riedlbauchovou, která na obou školách studovala. Koprodukčně do projektu vstoupilo také studio DAMÚZA, které dlouhodobě podporuje vznik netradičních divadelních projektů mladých umělců.
Hra jedné z nejkontroverznějších anglických autorek Sarah Kane, plná obrazů „krutosti, hnusu a krve“, vyjadřuje paradoxně bolestnou touhu člověka po tom být milován, touhu po odpuštění. Ukazuje postavy v extrémních situacích, neschopny milovat a neschopny přestat milovat.
Inscenace Očištění/Depurados je drsnou jevištní básní, mozaikou lyrických obrazů, symbolů a rituálů, o to silnějších, že jsou představovány s velkým důrazem na tělesnost. Odvážný režisérský počin Veroniky Riedlbauchové jde v duchu moderních divadelních tendencí. Využívá syntézy dvou divadelních přístupů českého a španělského prostředí, ve kterých režisérka dlouhodobě působila.
Inscenace představí hru Sarah Kane nečinoherním způsobem. Slovo je tu umocňováno a převáděno do pohybových a vizuálních metafor. Ty nejen vytvářejí poetiku a dynamiku inscenace, ale usnadňují také porozumění textu, který je kombinován z českého a španělského překladu. Scénografie je obohacena o videoprojekce, výrazná je rovněž složka zvuková.
Časopis 25 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
Premiéra 24 Bohemia Baletu se vrací
Bohemia Balet, soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy, se vrací s komponovaným programem Premiéra 24 do Diva ...celý článek
Světová premiéra opery Here I am, Orlando v NdB
Vyvrcholením sezony bude v Janáčkově opeře Národního divadla Brno světová premiéra opery Here I am, Orlando po ...celý článek
Florea Theatrum ožije mytologií a pěveckými výkony
Musica Florea připravila na své letní scéně Florea Theatrum pro letošní sezonu nový unikát – španělskou ...celý článek
Časopis 25 - sekce
DIVADLO
Cenu Marka Ravenhilla získal Adam Svozil
Inscenace textu Autorka skotské dramatičky Elly Hickson uváděná v Jihočeském divadle v režii Adama Svozila zís celý článek
HUDBA
Beatles, kluci z Merseyside
Beatles, kluci z Merseyside
Cesta talentovaných mladíků z Liverpoolu na světová podia. Britský hudební doku celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Filmové tipy 25. týden
Jedna ruka netleská
Jiří Macháček a Ivan Trojan v černé komedii o věčném smolaři (2003). Film uvádíme u pří celý článek