zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Kombinovaná realita poprvé v Galerii CIANT

OKO Petri Dish

autor: Z webu   

CIANT - Mezinárodní centrum pro umění a nové technologie připravilo pro svou Galerii unikátní dvojicí výstavních projektů. Pod záhadným názvem CASTANEDIZE!: Dingir 2.0 se skrývá interaktivní instalace slovenského umělce Ivora Diosiho, která využívá moderní prvky kombinované reality. Za druhým projektem pojmenovaným OKO Petri Dish #2007-Vir- stojí mezinárodní skupina umělců a vědců Humane Persistence, která přichází s fascinující simulací biologického vývoje oka ve virtuálním prostředí. Vernisáž obou výstav se uskutečnila 5. září 2007 v 19:00 h v Galerii CIANT.

Ivor Diosi už dlouhá léta patří mezi středoevropskou špičku v oblasti virtuálního 3D artu, uměleckých modifikací počítačových her a augmentované (kombinované reality). Po virtuálním hororu Vert.Ego, herních modifikacích YMCA Tournament a Final Countdown a spolupráci na projektu Lilith, přichází s remakem své průlomové práce na poli kombinované reality - CASTANEDIZE!: Dingir, tentokrát ve verzi 2.0. Diosi v staronové instalaci využívá jak tradičního výtvarného vyjádření v podobě abstraktních skulptur, tak virtuálních bytostí ovládaných lidskými pohyby a hlasem. Za vzniku magického zrcadla pak láká návštěvníky do neurčitého prostoru mezi dvěma realitami.
„Má práce odráží pohyb lidstva směrem k budoucnosti redefinované biotechnologiemi a multiplicitními realitami. Chci zkoumat oblasti vytvářené geneticky modifikovanými životními formami s nově nastolenou topologií virtuálního a reálného,“ komentuje svůj postoj Ivor Diosi.

Virtuální instalace OKO Petri Dish #2007-Vir- v jistém smyslu navazuje na Diosiho Dingir. Jde zde především o podobnou představu o budoucím vývoji, který v sobě dle Humane Persistence zahrnuje vznik technologické či biotechnologické superinteligence. Ta by měla být nadále určující hybnou silou světa. Tento koncept Humane Persistence demonstruje na simulaci genetického pěstování oka ve virtuálních Petriho miskách. Návštěvník tak může pozorovat, že umělá inteligence by teoreticky mohla být schopna naprogramovat si a „vyrobit“ své vlastní biotechnologické smyslové orgány – mnohem dokonalejší, než jsou ty naše současné.
Umělecké uskupení Humane Persistence ve svém manifestu uvádí: „Nejsme přesvědčeni, že lidstvo zde bude donekonečna. Nejedná se o pesimismus. Záleží na tom, jak dobře budeme hrát se svými kartami. Proto chceme ukázat veřejnosti, co můžeme dokázat už dnes a především to, čeho bude možné dosáhnout v budoucnosti.“

10.9.2007 23:09:34 Josef Meszáros | rubrika - Výstavy

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Výstavy

Fotografie Miloše Budíka v Praze

Vila Tugendhat ve fotografii Miloše Budíka

Muzeum města Prahy navazuje na výstavu Muzea města Brna Miloš Budík – Jsem fotograf, a představí hlavním ...celý článek



Časopis 17 - sekce

DIVADLO

Hádka o umění v divadle Reduta

Petr Kubes, Petr Bláha a Pavel Čeněk Vaculík (Obraz)

Slavná komedie Yasminy Rezy Obraz slaví 30 let. A nemohla si dopřát lepší oslavu než premiéru26. 4. 2024 od 19 celý článek

další články...

HUDBA

Hudební tipy 18. týden

Janet Jackson

Ikony Kamila Střihavky
Český rockový bubeník Miloš Meier hostem v hudebním cyklu věnovaném osobnostem české celý článek

další články...

OPERA/ TANEC

Premiéra 24 z dílny pěti choreografů

Dům tanečního umění Praha

Bohemia Balet, soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy chystá nový komponovaný program. Večer nese společný n celý článek

další články...