zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Popelka v Kongresovém centru

Z baletu Popelka

autor: Z webu   

Soubor Russian State Ballet of Siberia se poprvé představil v Kongresovém centru Praha 9. prosince 2007. Uvedl Prokofjevův balet Popelka v choreografii Sergeje Bobrova. Soubor byl založen v roce 1978 absolventy tradičních ruských baletních škol. Za dobu svého působení vytvořil více než 100 různých produkcí baletních představení. Jeho uměleckým ředitelem je od roku 2002 Sergej Bobrov, bývalý přední tanečník a choreograf Bolshoi baletu. Podle upoutávek měla být choreografie Sergeje Bobrova brilantní a originální. Netradiční sice byla, ale jinak, než diváci očekávali.
Již na začátku představení se ukázaly nedostatky choreografie. Na jevišti se objevila Popelka, která ale netančila, pouze pantomimicky naznačovala úklid domu, zatímco její sestry kolem ní poskakovaly a pletly se jí pod nohy. V celé ukázce bylo minimum baletních prvků, jen Popelka na jejím konci krátce zatančila. Také v dalších scénách choreografie diváky příliš nezaujala. Celým představením provázeli Popelku tanečníci, kteří představovali čtyři roční období. Jejich vystoupení postrádala jakoukoliv nápaditost, která se nezlepšila ani v druhém jednání. Projevovala se spíše gesty, pobíháním po jevišti a jednotlivými skoky. Jedině víly předvedly tanec na špičkách s piruetami.

Ani na plese nebyl využit potenciál souboru, který zatančil jakýsi dvorní tanec s jednoduchými tanečními kreacemi. Příjemným osvěžením byl vstup Prince do děje. Jeho piruety byly dokonalé, ale nezvládal dobře technicky některé skoky. Svým sólovým výstupem na plese mile překvapila představitelka Popelky. Měla krásné port de bras, ladné a lehké skoky. Její výkon byl dokonalý i po výrazové stránce, působila křehce a zranitelně. Nejlepší částí představení byly duety Prince s Popelkou. Nejdříve se jen něžně dotýkali, duet postupně gradoval zajímavými zvedačkami a souhrou obou tanečníků.

Pohádkovou atmosféru představení tvořila především kvalitní nahrávka Prokofjevova baletu a zajímavá scéna. Malované kulisy se postupně měnily z domu Popelky na královský palác nebo tajemný les. Kostýmy byly netradičně pojaté, až příliš pestrobarevné a avantgardní. Jen Popelka a Princ měli klasicky pojaté kostýmy, které byly vkusné a nápadité.
Diváci očekávali klasický výpravný balet v podání špičkového ruského souboru, jak slibovala reklama. Ani jednoho se za drahé vstupné nedočkali. Jejich zklamání vyjádřil vlažný potlesk na konci představení. Choreografie Sergeje Bobrova se odvíjela především v současné poloze, což by mohlo být zajímavé, kdyby v ní bylo více baletních prvků a invencí. Jediným světlým bodem představení byla ústřední dvojice Popelky a Prince, která pohádkový příběh zachránila.

24.12.2007 15:12:50 Lenka Trubačová | rubrika - Recenze

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Časopis 17 - sekce

HUDBA

Mirai - Tomodachi

Přebal alba

Vychází očekávaná deska Tomodachi. Ta se přidává do katalogu kapely Mirai k platinově oceněným albům Konnichiw celý článek

další články...