Hui He v Madama Butterfly z Met

autor: The Metropolitan Opera
zvětšit obrázekPucciniho klasikou Madama Butterfly pokračuje 9. listopadu 2019 od 18:45 hod sezóna přímých přenosů z Metropolitní opery. Opera je náročná zejména pro představitelku hlavní role, která téměř neopouští jeviště. V aktuálním nastudování se v titulní úloze Čo-Čo-San představí čínská sopranistka Hui He.
V herecky i pěvecky náročném partu gejši Čo-Čo-San zrazené a opuštěné americkým námořním důstojníkem Pinkertonem se představila řada světových sopranistek. Na premiérový výkon Rosiny Storchio ze 17. února 1904 navázaly takové operní divy jako Geraldine Farrar (premiéra v Metropolitní opeře 1907), Maria Callas či Montserrat Caballé. Nyní se k těmto zářivým jménům připojí sopranistka Hui He. Debutovala v Šanghaji coby Dorabella v inscenaci Mozartovy opery Cosi Fan Tutte. V Evropě poprvé zaujala právě v titulní roli Pucciniho Madama Butterfly. Kariérním průlomem se pak stala Tosca ve stejnojmenném díle téhož autora.
Zrazená japonská gejša je nicméně, společně s Verdiho Aidou, výstavním pěveckým výkonem pěvkyně Hui He. Jen v letošní sezóně ji ztvárňuje na prknech hned dvou operních domů. Vedle newyorské Metropolitní je to ještě Deutsche Oper v Berlíně. Na bedrech Hui He leží veškerá emoční náročnost role, od momentů štěstí, v kterých se Čo-Čo-San otáčí zády k vlastním tradicím, ke smutku z odloučení prosvětlovaných nadějí až k závěrečnému tragickému vyvrcholení.
V tříaktové opeře budou Hui He sekundovat italský tenor Andrea Carè, pro něhož je role Pinkertona debutem na prknech Metropolitní opery, a americká mezzosopranistka Elizabeth DeShong coby spolehlivá služebná Suzuki.
Inscenace vznikla ve spolupráci hollywoodského režiséra Anthonyho Minghelly (mj. je držitelem Oscara za režii snímku Anglický pacient) a režisérky a choreografky Carolyn Choa. Ne nadarmo se v recenzích hovoří o jejích filmových kvalitách. Propracovaná práce se zářivými barvami a širokým prostorem, který připomíná plátno kina, ale i zapojení loutek propůjčuje představení vizuálně podmanivou atmosféru a zvláštní magii uzavřeného světa japonského přístavu Nagasaki na konci devatenáctého století.
Úvodní přenosy z Metropolitní opery vsadily na prověřené a diváky oblíbené inscenace. První novinkou a zároveň závěrečným přenosem pro letošní rok bude Achnaton z pera skladatele Philipa Glasse. Do newyorské opery jej přináší Phelim McDermott, který svým ztvárněním této látky v Britské národní opeře způsobil na dlouhou dobu vyprodanou senzaci.
Seznam kin na www.aerofilms.cz.
TIP!
Časopis 27 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
Roztančený Bach ožije na prknech divadla Florea Theatrum

Světová premiéra inscenace Bach Dansant souborů Musica Florea a Epochal Dances připomene letošní 340. výročí n ...celý článek
Časopis 27 - sekce
DIVADLO
Memento mori - pamatuj na smrt, abys nezapomněl žít

Divadelní spolek JEDL uvádí novou autorskou inscenaci Memento mori, která vznikla speciálně pro katedrálu Nane celý článek
HUDBA
Hudební tipy 27. týden

Viktor Sodoma
Goodbye, Haló, děťátko a Konec léta – tři písně v podání známého zpěváka, který zítra o celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Dokument o Večerníčku

Dobrý večer v každém čase
Dokument připomínající zapomenuté dějiny a přetrvávající význam Večerníčku, který celý článek