Kateřina Kněžíková zazářila v Londýně a v Rotterdamu
autor: Alexander Goldscheider
zvětšit obrázekČeská sopranistka, sólistka Opery pražského Národního divadla a manželka světově proslulého basbarytonisty Adama Plachetky, Kateřina Kněžíková, vystoupila v uplynulých dnech ve dvou prestižních evropských sálech.
Nejprve spolu spolu s mezzosopranistkou Catherine Wyn-Rogers, tenoristou Richardem Samkem, basistou Jamesem Plattem a Symfonickým orchestrem a sborem BBC pod taktovkou Jiřího Bělohlávka excelovala 13. dubna 2017 ve slavném Requiem Antonína Dvořáka v celosvětově proslaveném londýnském kulturním centru Barbican.
Londýnský producent a skladatel Alexander Goldscheider o jejím výkonu prohlásil: „Kateřina je skutečně mimořádně půvabná a krásná a je úžasné, jak se to projevuje zcela výjimečně a mocně v jejím zpěvu“. Sama Kateřina svůj výkon zhodnotila následovně: „Londýnský koncert se řadí mezi koncerty, který svým provedením a atmosférou patří mezi mé nejlepší a nejvydařenější. Orchestr a sbor BBC byly vynikající a moc mne těší, že jsme pana dirigenta Bělohlávka nezklamali“.
21. a 23. dubna pak, opět ve spolupráci s dirigentem Jiřím Bělohlávkem, vystoupila Kateřina Kněžíková ve Velkém sále kongresového centra de Doelen v Rotterdamu. S mezzosopranistkou Kateřinou Jalovcovou, tenoristou Pavlem Černochem, basistou Janem Martiníkem a s Rotterdamskou filharmonií uvedla další slavné dílo Antonína Dvořáka Stabat Mater.
„Bydleli jsme tři minuty od sálu a tím jsem byla naprosto uchvácená“, podělila se se svými dojmy stále slavnější česká operní diva. „Je obrovský, s naprosto perfektní akustikou. I na zkouškách v něm byly každý den živé květiny, nádhera, prostě Holandsko se vším všudy! Oba koncerty dopadly skvěle a měly přímo magickou atmosféru. Maestro Bělohlávek dokázal zase a opět něco neuvěřitelného. Člověk si myslí, že po tak úspěšném koncertu v Londýně minulý týden přijdou zase ty koncerty v kategorii "fajn", ale ono to pořád gradovalo. Lidé vylétli z křesel a křičeli bravo. Naprosto spontánně. Jako jeden člověk. Úžasný zážitek! Do noci jsme všichni seděli spolu a vyprávěli si s manželi Bělohlávkovými. Uvědomila jsem si, jak mne tyhle tři koncerty obohatily. Po umělecké i lidské stránce“.
Kateřinu Kněžíkovou na koncerty v Londýně a v Rotterdamu oblékl, stejně jako na nedávný vídeňský Ples v opeře, stále úspěšnější pražský ateliér Poner. V červnu pak Kateřinu Kněžíkovou poprvé čeká role komtesy Adèle v opeře Gioacchina Rossiniho Hrabě Ory, kterou bude alternovat s Janou Šrejmou Kačírkovou v Mahenově divadle, scéně brněnského Národního divadla.
TIP!
Časopis 16 - rubriky
Časopis 16 - sekce
DIVADLO
Pořád jsem to já poprvé v Pardubicích
Východočeské divadlo uvádí novinku, hru Pořád jsem to já, kterou autorka Christine Mary Dunford napsala podle celý článek
HUDBA
QUEENIE připravila na narozeninové koncerty i nové písně
Kapela QUEENIE, která se stará o repertoár Freddie Mercuryho a Queen, je jednou z nejžádanějších kapel v České celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Výtvarné tipy 15. týden
Planeta pokladů: Afrika
Odhalování památek světového kulturního dědictví UNESCO na kontinentu plném tradičn celý článek