zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Česká filharmonie



Druhou polovinu koncertu, kterou zaplnila hudba francouzská, dirigoval Vladimir Ashkenazy zpaměti a bylo znát, že obě uvedená díla, tři symfonické skici Clauda Debussyho – Moře a Ra-velův La Valse, patří k jeho oblíbeným repertoárovým dominantám. Hru orchestru opět zdobila skvostná sóla, zejména v první části Debussyho, nazvané Od jitra do poledne na moři (Jiří Zelba – anglický roh) či ve třetí části, Rozhovoru větru s mořem (Jiří Válek – flétna); celkově však provedení postrádalo nejen větší měkkost a ra-fi-no-vanější zvuková kouzla, ale i záhadnější a snovější tajuplnost impresionistické výpovědi. Ještě vnějškově efektněji a zvu-kově hřmotněji vyzněl pak Ravelův jinak technicky sebejistě zahraný La Valse. Ashkenazy vedl orchestr sice s pře-hle-dem a mnohá místa partitury se mu podařilo vyjádřit velmi přesvědčivě, vnitřní rozporuplnost díla jako celku se všemi jeho jemnými finesami ale nevystihl. Výsledný dojem se pak klonil spíše k pocitu dobře odvedené série valčíků.

11.12.2001 Hana Jarolímková | rubrika - Zprávy

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Časopis 18 - sekce

HUDBA

Eurovision Song Contest 2024

Aiko

Eurovision Song Contest 2024
Přímý přenos prvního semifinále ze švédského Malmö, kde se letos koná 68. ročn celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Fotografie Miloše Budíka v Praze

Vila Tugendhat ve fotografii Miloše Budíka

Muzeum města Prahy navazuje na výstavu Muzea města Brna Miloš Budík – Jsem fotograf, a představí hlavním celý článek

další články...