Česká filharmonie
Druhou polovinu koncertu, kterou zaplnila hudba francouzská, dirigoval Vladimir Ashkenazy zpaměti a bylo znát, že obě uvedená díla, tři symfonické skici Clauda Debussyho – Moře a Ra-velův La Valse, patří k jeho oblíbeným repertoárovým dominantám. Hru orchestru opět zdobila skvostná sóla, zejména v první části Debussyho, nazvané Od jitra do poledne na moři (Jiří Zelba – anglický roh) či ve třetí části, Rozhovoru větru s mořem (Jiří Válek – flétna); celkově však provedení postrádalo nejen větší měkkost a ra-fi-no-vanější zvuková kouzla, ale i záhadnější a snovější tajuplnost impresionistické výpovědi. Ještě vnějškově efektněji a zvu-kově hřmotněji vyzněl pak Ravelův jinak technicky sebejistě zahraný La Valse. Ashkenazy vedl orchestr sice s pře-hle-dem a mnohá místa partitury se mu podařilo vyjádřit velmi přesvědčivě, vnitřní rozporuplnost díla jako celku se všemi jeho jemnými finesami ale nevystihl. Výsledný dojem se pak klonil spíše k pocitu dobře odvedené série valčíků.
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Časopis 18 - sekce
DIVADLO
Gravity & Other Myths spojí nový cirkus s technologiemi
Po úspěšném únorovém hostování Australanek A Good Catch s představením Casting Off uvidí diváci na konci dubna celý článek
HUDBA
Eurovision Song Contest 2024
Eurovision Song Contest 2024
Přímý přenos prvního semifinále ze švédského Malmö, kde se letos koná 68. ročn celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Fotografie Miloše Budíka v Praze
Muzeum města Prahy navazuje na výstavu Muzea města Brna Miloš Budík – Jsem fotograf, a představí hlavním celý článek